woensdag 11 april 2012

Muts nummer 192!

Een muts uit de "breibijbel"

Ik kreeg voor mijn verjaardag een breibijbel, een heerlijk boek met ontzettend veel verschillende steken en patronen.
Af en toe pak ik hem er bij om te zien welke steek er eens leuk is om te proberen.
Met deze wol is de Braamsteek erg leuk uit de verf gekomen.
Maar omdat ik veel met resten werk, was het grijze bolletje wol sneller op dan ik had gedacht.
Dan maar een ander wolletje erbij!
Deze muts is wel een van mijn favorieten geworden, hij is prachtig gelukt en de pasvorm is prima.

Wil je weten hoe de Braamsteek gaat? Hier komt hij:

1e naald: averecht op de goede kant
2e naald: 3 steken samenbreien en uit de volgende steek drie steken maken, (1 recht, 1 averecht, 1 recht) 3 steken samenbreien........
3e naald: averecht
4e naald : uit 1 steek drie steken breien, 3 steken samenbreien, enzovoort
5e naald: averecht

Deze naalden steeds herhalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten