zondag 19 februari 2012

Muts nummer 146!


Eén basismodel met twee verschillende uitvoeringen.

Deze modellen zijn inmiddels verkocht, maar ze zijn eigenlijk te leuk om ze in een archief te stoppen. Vandaag mogen ze er even uit om op het 365mutsenblog te staan.
Je haakt ze met een driedubbele katoenen draad, als je er nu mee begint zijn ze deze zomer wel af.

Ik begin meestal op de kruin met een ketting van 6 lossen, daar haak ik met naaldnummer 5/6 12 stokjes in, daarna gewoon elke toer sluiten met een halve vaste, als je een nieuwe toer begint haak ik drie lossen i.p.v. het eerste stokje.

Bij de ene flaphoed heb ik een strakke rand gehaakt, en bij de andere een wat lossere rand.
Op de kruin van de ene heb ik later steken in de rondte opgenomen en er een lange staart aangehaakt, een soort heksenhoed!

En, heus......ik heb ze niet meer in de voorraad.
Zo zie je maar weer dat er voor ieder hoofd en smaak een bijpassende muts is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten