maandag 12 september 2011

muts nummer twaalf!


Wintersport? Wat nou wintersport! Ja,"we hebben al geboekt", hoor ik menigeen zeggen in mijn omgeving. Tijd voor actie! Een lekkere ski-muts breien die goed tegen de kou kan, niet afwaait, en tijdens het skiën keurig op zijn plaats blijft zitten.
Dit is de zoveelste ski-muts al, en dit model is super!
Graag geef ik jullie de beschrijving hoe ik deze muts heb gebreid!

Zet met breinaalden nummer 15 en zes draden wol 24 steken op!
Brei ribbels, na elke vier ribbels een verkorte naald breien, d.w.z. 20 steken breien, vier laten rusten, het werk keren toer uitbreien, en de volgende naald de steken er weer bij breien.
Na ongeveer 23, 24 ribbels het werk afkanten.
Dit is natuurlijk pér hoofd verschillend, pas voordat je afkant de lap even om je hoofd heen.
De bovenkant is de smalste kant, dit komt door de verkorte toeren, de onderkant is de breedste.
Naad aan de achterkant sluiten, en door de smalste kant een draad trekken.
Een flinke pompon maken van twee kartonnen cirkels, en die zet je erop vast!
Veel plezier met het breien, én de wintersport!

7 opmerkingen:

  1. Deze vette warme skimuts heb ik gisteren, naar aanleiding van jouw beschrijving ook gemaakt , zowaar in een dag! Hij is echt warm! Bedankt voor je beschrijving! Moet je vaker doen, doe ik af en toe ook mee...Laat hem morgen zien op mijn blog....wordt vervolgd...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk te horen Lindevrouw, dat je deze superwarme ski-muts die niet afwaait hebt gebreid! daar doe ik het ook voor, elkaar op een idee brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op zoek naar een warme muts kwam ik op je site terecht, geweldig wat een prachtige mutsen staan hier, deze lekker warme ga ik maken voor mijn dochter en je site staat met stip bij mijn favorieten, dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel! deze site wordt inderdaad erg goed bezocht! Hoe is het mogelijk, soms wel 70 mensen per dag die hier even een kijkje komen nemen! Zomaar om te zien wat ik nu weer voor een gekke malle muts op het blog heb gezet!
    En nu weet ik waarom ik het zo leuk vind, het inspireren en enthousiast maken van mensen, die het ook leuk vinden om scheppend bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verbaasd mij niets Elly dat je zoveel mensen op je site krijgt, het is een te gekke en geweldige site, nu het koud is zul je er nog wel meer krijgen, veel succes

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Elly. Wat een mooie muts. Ik vroeg me alleen af of je de verkorte toer en de teruggaamde toer ook moet rekenenen als 4ribbels breien? Of brei je 4 ribbels nadat je de verkorte toer en terug gaande toer hebt gehad?
    Groetjes Jessica Metscher, een breiende moeder van 4 kinderen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jessica,

    Naar aanleiding van je mailtje heb ik eens goed naar het patroon gekeken, je hebt gelijk!
    Er zit een fout in het patroon, wat moeilijk is het eigenlijk om eem patroon uit te schrijven van iets wat je zonder na te denken breit!

    Ik heb even met plak en knipwerk het juiste patroon voor je gemaakt!


    Zet met breinaalden nummer 15 en zes draden wol 24 steken op!
    Brei ribbels,1e naald : 20 steken breien, de laatste vier laten rusten, het werk keren, toer tot het eind van de naald uitbreien, keer om en de volgende naald de 4 steken er weer bij breien.
    Volgende naald: helemaal breien, volgende naald: 20 steken breien, laatste vier laten rusten, keren en de naald uitbreien,
    Zo doorgaan tot je het foefje doorhebt!
    Na ongeveer 23, 24 ribbels het werk afkanten.
    Dit is natuurlijk pér hoofd verschillend, pas voordat je afkant de lap even om je hoofd heen.
    De bovenkant is de smalste kant, dit komt door de verkorte toeren, de onderkant is de breedste.
    Naad aan de achterkant sluiten, en door de smalste kant een draad trekken.
    Een flinke pompon maken van twee kartonnen cirkels, en die zet je erop vast!
    Veel plezier met het breien, én de wintersport!

    Bij DROPS Design wordt het misschien ietsje beter uitgelegd, ben ik even voor je gaan rondneuzen!

    Veel succes! verkorte toeren...... http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=117&d_id=40&lang=nl

    En hier de video! : http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=66

    BeantwoordenVerwijderen